Tűnődés... vagy eltüntem?

Megosztás

Nem hát!

Az utóbbi fél évben nem sok irományt szültem ide, pedig lett volna miről írni, képeket - videókat prezentálni. Tény, ebben az évben kicsit több időt szenteltem-szentelek a edzésekre-versenyzésre. Mire oda jutnék, hogy írjak valamit, a fáradságtól lefejeltem a klaviatúrát, vagy a fékbúkon már kifejtettem a megfejtendőt a különböző terepmotoros csoportulásokban.

Mivel most van egy pici "nyári szünE.T." - persze nincs, mert hál'istennek van extrém enduro is -, az utóbbi fél év főbb eseményeit nem sokára megosztom Veletek itt is - néhol hozzáfűzve a saját igéimet.

 

 

Szandaváralja - extrém utca


Diótörő, avagy hogyan törik a kerékagy 3.-ik, befejező rész

Megosztás

  No végéhez érkezik a hátsó kerékagy mizéria. A hegesztési varratok dudáit direkt nem martam le, mivel ezek is úgymond plusz "falvastagságot" adnak. Viszont így... hááát mit mondjak... nem túl szép, hiába políroztam fel. Nézegettem itt-ott a neten, elég durván tud kinézni egy fényezett kerékagy a ráffal együtt, ha ugyanolyan színűek. Gondoltam volt, meg kell nézni, ha lefényezem a kerékagyat, mennyire fognak látszani a hegesztési varratok.

Fényezett kerékagy és ráf Összefűzött hátsó kerék Összefűzött hátsó kerék

Nemcsak a képeken látható, hogy nem feltűnő a hegesztési varrat, hanem élőben is egész normálisan "eltüntette" a fényezés. ...ami viszont nem látszik, hogy a színe nem fekete, hanem smaragdkék (a királykéktől kicsit sötétebb). No és hátra van még az a remek centírozás...

Kérdezhetnők, hogy a kerékagyon lévő, középen kihagyott rész miért is vagyon. Nem, nem bénáztam el, ez a rész használatban lesz! Hogy mire is?
Erre a kérdésre várom a megfejtéseket!
Aki helyes választ ad, az a következő nyeremények közül választhat:
- 1db elismerő "Ügyes vagy!"
- 1db elismerő kézfogás
- 1db "Honnan veszed ezt a badarságot? Minjá hátbaváglak egy szívlapáttal!"
- 1db "Ne fürgyééé le!" kupon a Széchenyi gyógyfürdő felajánlásával


Békés, boldog Karácsonyt kívánok!

Megosztás
Boldog Karácsonyt! Boldog, békés Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Diótörő, avagy hogyan törik a kerékagy 2. rész

Megosztás

  Egyik ismerősömtől szereztem egy ugyancsak problémás kerékagyat - baráti áron -, de ennek nincsen teljesen letörve a csapágyháza, csak átrepedt az anyag. Méretek tartása miatt és mivel ennél nem volt anyagveszteség - nem vált el teljesen a csapágyház és nem ment 1 métert sem - ezt a kerékagyat választottam első körben javításra. A bringa eredeti kerékagya is javítva lesz, hiszen nem árt ezek szerint, ha van ebből egy plusz tartalék. (aztán ki tudja, már ez az első hegesztett lehet, hogy örökéletű lesz... )
Erről a plusz kerékagyról le tudom venni a pontos méreteket, ami az eredeti kerékagy csapágyházának visszahegesztéséhez elengedhetetlen lesz.

Amit mindenféleképpen ellenőrizni kell, mielőtt használatba veszi az ender:
1. a hegesztés miatt mennyire vetemedett el, mennyire üt a két oldal egymáshoz képest
2. a csapágyházak megtartották-e a méretüket (tágulás fordulhat elő, kvázi beleesnek a csapágyak)

Ha minden OK, lehet összefűzni a kereket.

Képekben...
Előtte:

Repedt kerékagy - 1    Repedt kerékagy - 2

Utána:

Javított kerékagy - 1.    Javított kerékagy - 2.


A terepmotorozás melyik fajtáját űzöd?

Enduro
szavazok
Cross
szavazok
Triál
szavazok
Quad
szavazok
Összes szavazat: 254
Első szavazat: 2012. szeptember 13. csütörtök
Utolsó szavazat: 2018. december 03. hétfő

Milyen márkájú a terepmotorod?

Aprilia
szavazok
Beta
szavazok
BMW
szavazok
Cagiva
szavazok
Gas Gas
szavazok
Gilera
szavazok
Honda
szavazok
Husaberg
szavazok
Husqvarna
szavazok
Kawasaki
szavazok
kTm
szavazok
Sherco
szavazok
Suzuki
szavazok
TM
szavazok
Yamaha
szavazok
Összes szavazat: 818
Első szavazat: 2012. szeptember 20. csütörtök
Utolsó szavazat: 2018. november 12. hétfő