Külső és belső gumi - csere
2. oldal / 10
4.
Személy szerint a belsőkhöz járó szeleprögzítő anyát rendszeresen használom. Van, aki ezt ellenkezőleg teszi, viszont ezt nem azért találták ki a gyárban, hogy csak a szerelés alkalmával rögzítse a szelepet a helyén, hanem hogy a motorozás alatt is biztos helyen tartsa az egészet. Ha a szelep ki akar szakadni - ez főképpen akkor fordul elő, ha a külső gumi túlságosan elfordul a felnin, ami gyakran viszi magával a belsőt is -, akkor kiszakad akkor is, ha nincs rögzítve az anyával a szelep, és akkor is, ha rögzítve van. Manapság a belsőket a gyártók eléggé megmerevítik a szelep környékén, csak a legvégső esetben szakad az egész.
A képen jól látható, hogy a meglazított szeleprögzítő anyánál a szelepház egyből elbillent balra. Ez bizony azt jelenti, hogy a külső gumi az idő előre haladtával - több, mint fél év alatt - bizony elfordult majdnem 1 cm-ert, viszont nem okozott galibát a szelepnél.
5.
Ha a külső gumit nem havonként szereljük/cseréljük, hanem évenként csak egyszer, akkor a külső gumi peremei eléggé rá tudnak gyógyulni a felni belső peremeire. Ha a saját testsúlyunk nem elég a gumi peremeinek a felni peremeitől való elválasztásához, akkor használjunk gumikalapácsot, amivel mindkét oldalon körben addig kovácsoljuk a gumi oldalperemét - vigyázva, hogy a felni peremeit ne üssük meg -, amíg érezhetően el nem válik a két cucc egymástól. Ha ez megvan, ettől függetlenül a külső gumit mindkét oldalon tapossuk meg, hogy a felniágyba rendesen bele tudjon majd cuppanni a két gumiperem a további szerelések alkalmával.
6.
A gumiszerelő vasakat a szeleppel szembeni oldalon végig, egymástól nem túl nagy távolságban elhelyezzük.