Külső és belső gumi - csere
1. oldal / 10
Az öregek azt szokták mondani, hogy az, aki nem tud saját magának külső gumit, vagy belsőt cserélni (vagy lyukas belsőt javítani), az nem igazi terepmotoros. Van benne némi igazság, úgyhogy legyünk azon, hogy megtanuljuk minél előbb a gumival való "törodést".
Az alant olvasható kis szösszenet egy példája annak, hogyan lehet kivitelezni pl. egy komplett külső-belső cserét. Személy szerint így járok el ilyen esetben, lehet itt-ott másképpen is csinálni.
Kezdjük..
Azt direkt kihagytam az irományból, hogy a komplett kereket hogyan kell kiszedni, mivel a főbb fogások minden terepmotornál ugyanazok.
1.
Ha megvan a kiszerelt kerék, érdemes egy autógumira tenni, pl. egy kispolszkiéra. Könnyebb ezen valamellyest szerelni és nem utolsó sorban sem a lánckerék, sem a féktárcsa nem fog sérülni.
2.
A vakszelepeket - külső gumi elfordulást gátlókat - meg kell lazítani, az anyákat annyira ki kell tekerni, hogy későbbiekben a menetes részeket legalább 2-3 cm-ert be lehessen majd nyomni.
3.
A tűszelepet teljesen ki kell szedni egy megfelelő szerszámmal, vagy egy speciális szelepsapkával. Tegyük olyan helyre, ahol nem koszolódik össze, pl. egy lánspray tetejét levéve, abba belerakva.
- Előző
- Következő >>